“Het moet niet gekker worden!”
“Het moet niet gekker worden!”
Workshop klantgericht telefoneren 1 dagdeel
Een kortdurende workshop klantgericht telefoneren die speciaal bedoeld is voor medewerkers, die al ruime ervaring hebben in de telefonische dienstverlening. Tijdens telefoongesprekken lopen zij telkens weer tegen dezelfde problemen aan.
Een workshop van 1 dagdeel kan in zéér korte tijd hulp bieden bij terugkerende issues. Er wordt slechts aandacht besteed aan zaken die voor hen belangrijk zijn. Denk daarbij aan conflicten, boze klanten of gewoon een vlottere afhandeling van gesprekken. Geen ‘chitchat’, maar meer ’to the point’. Dus luisteren, samenvatten en doorvragen (LSD).
Deze workshop telefoneren is ook bijzonder geschikt als een opfristraining, bedoelt om gemaakte afspraken nog eens bespreekbaar te maken of te evalueren. Een volledige telefooncursus vind u hier.
…wat gaaf om mijzelf en mijn collega’s beter te leren kennen tijdens de workshops. Ben benieuwd hoe dat allemaal bij mijn partner werkt.
…leuke en leerzame telefoontraining die op een ontspannen manier werd gebracht. Het vaststellen van elkanders eigenschappen en kwaliteiten is een goede stap in de richting om elkaar beter te leren kennen.
…de trainers creëren een veilige sfeer door grappige anekdotes te vertellen. Ze stimuleren je om jezelf bloot te geven.
Inhoud workshop klantgericht telefoneren
De medewerkers zijn goed op de hoogte van de producten en diensten die worden aangeboden. Zij hebben ook ruime ervaring in het beantwoorden van inkomend telefoonverkeer. Echter, de veelal hoge verwachtingen die klanten hebben bij het contact en bereikbaarheid van organisaties, maken het noodzakelijk om continu en kritisch te kijken naar de manier waarop inkomende calls worden verwerkt. Een telefoontraining lijkt in sommige gevallen noodzakelijk.
Telefoontraining van 1 dagdeel
Organisatorisch is het een uitdaging om twee of meer dagdelen te organiseren voor een basis telefoontraining. En soms is dat ook niet noodzakelijk. Juist voor deze groep is er deze workshop van slechts 1 dagdeel.
U kunt aangeven welke onderdelen bij de workshop klantgericht telefoneren belangrijk zijn. In veel gevallen gaat het om soepele doorstroming van gesprekken, het omgaan met boze of agressieve klanten en het onderbreken van een breedsprakige beller. Ook kunnen gemaakte afspraken nog eens getoetst worden op de praktische haalbaarheid.
En verder in deze workshop
- Basis telefonische dienstverlening volgens eerder gemaakte afspraken.
- Jezelf op een klantvriendelijke manier presenteren.
- Weerbaarheid en assertiviteit.
- Effectief (vlot) en efficiënt gesprekken afhandelen.
- Het vermijden van ‘chit-chat’ en ‘to the point’ komen.
- De beller beleefd en met respect onderbreken.
- Focus op de primaire vraag van de beller.
- Luisteren, Samenvatten en Doorvragen (LSD techniek).
- De regie in het gesprek kunnen pakken en vasthouden.
- Toewerken naar het einde van een gesprek, ook bij ontevredenheid!
- Soepele afsluittechnieken.
Na afloop van de training
- De telefonist/receptionist is het “visitekaartje” van de organisatie.
- Klantgericht de telefoon opnemen en beantwoorden.
- Beter en bewuster gebruik maken van effectieve gesprekstechnieken.
- Het durven onderbreken van de klant.
- Klachten en doordouwers, vriendelijk doch zakelijk te woord staan (assertiviteit).
- Regie nemen en vasthouden in een gesprek.
- Gesprekken vlot en vooral tijdig weten af te ronden.
Voor wie is deze workshop klantgericht telefoneren?
- Medewerkers op MBO niveau en/of hoger.
- Telefonist/receptionist.
- Beveiligingsmedewerkers.
- Catering medewerkers en medewerkers gastenservices.
- Medewerkers patiënten service bureau.
- Servicedesk medewerkers.
- Overige medewerkers van ondersteunende diensten op operationeel niveau die met grote regelmaat telefonische contacten onderhouden.
Trainingsvorm en tijdsduur
- De tijdsduur van een in-company telefoontraining is minimaal 1 dag. Bij meerdere trainingsdagen of dagdelen kan de training met een tussenperiode van een aantal dagen worden verzorgd.
Pakket voor deze workshop
- WORKSHOP
- 1 dagdeel
- Vrijstelling BTW (0%)
- Incompany
- Offerte volgende dag
- Gratis hand-out
Sitemap
Locatie Den Haag
Laan van Meerdervoort 144
2517 BE DEN HAAG
Locatie Groningen
Obergon 26
9951 HL WINSUM
Openingstijden
Ma t/m vrij: 08.00 – 18.00 uur
KvK: 27257108
Algemene voorwaarden Telefoon-Trainingen op aanvraag verkrijgbaar.