“Als de klant nee zegt, begint de verkoop!”
“Als de klant nee zegt, begint de verkoop!”
Telefonische verkooptraining
Het aanbieden van producten en diensten via de telefoon is nog steeds zéér effectief. Telefonische verkoop is simpelweg de meest snelle en succesvolle manier van directe verkoop. In vergelijking met andere vormen van verkoop is voor telefonische verkoop geen hoge investering nodig. Een telefoon, een database met telefoonnummers en voldoende tijd is alles wat er nodig is.
Er bestaat geen enkele andere vorm van verkoop waarbij zo weinig investeringen en tijd nodig zijn.
……wat kan er veel ‘fout’ gaan in de communicatie! Een (h)eerlijke manier om van deze fouten te leren en er iets mee te doen. Mijn complimenten aan de trainers.
…….onbegrijpelijk dat daar zo lang mee gewacht is. Nooit eerder een dergelijke intensieve dag gehad. Hier moet iedere (aspirant) telefoniste/receptioniste mee beginnen
…je hoeft geen ander mens te worden om de zaken eens anders aan te pakken. Bedankt Christine en Jos voor deze leerzame dagen
Inhoud telefonische verkooptraining
Belangrijk speerpunt bij telefonische verkoop is, dat het maken van een ‘verbinding’ met de klant de eerste belangrijke stap is om resultaat te verkrijgen. Een verzamelbegrip voor vertrouwen, geloofwaardigheid, gelijkgestemdheid en het gevoel dat het ‘klikt’. Klanten kopen van iemand die ze vertrouwen, iemand die ze geloofwaardig achten, die op de zelfde golflengte zit en waarmee men ook als ‘gewoon mens’ goed overeen kan komen. Echter, verkopers of medewerkers van een verkoopafdeling, blijven vaak hangen in het stellen van vragen, het bespreken van voordelen, het opbouwen van een meerwaarde en het beargumenteren van het aanbod. Allemaal belangrijke zaken, die zeker aan de orde komen.
Training met menselijke verbinding
Maar, zonder daadwerkelijke menselijke verbinding, zet deze inspanning weinig zoden aan de dijk. Verbinding met de klant is dus geen vervangende techniek voor een verkoopverhaal, het is een essentiële ondersteunende techniek.
En verder
- Voorbereiding is 90 % van het succes.
- Het maken van een gespreksstructuur.
- De openingszinnen.
- Hoe maak je oprechte verbinding?
- Persoonlijkheid en etiquette.
- Open en gesloten vragen stellen.
- Spreek- en luistervaardigheid.
- Het omgaan met bezwaren.
- Vermijden van verkeerde of onzekere opmerkingen.
- Vertrouwen wekken.
- Het signaleren van verkoopsignalen.
- Persoonlijk gedrag en houding.
- Het durven vragen om de order.
- Het afsluiten.
Na afloop van de telefonische verkooptraining
- Beter en bewuster gebruik maken van effectieve gesprekstechnieken.
- Zelf in staat om een verkoopgesprek te voeren.
- Het goed om kunnen gaan met bezwaren en weerstanden in een gesprek.
- Gesprekken kunnen afronden met resultaat.
Voor wie is deze training?
- Medewerkers sales van bedrijven.
- Medewerkers op alle leer- studieniveaus.
- Service- en helpdesk medewerkers.
- Medewerkers van alle ondersteunende diensten op operationeel niveau, die met grote regelmaat telefonische contacten onderhouden.
Trainingsvorm en tijdsduur
- De tijdsduur van een in-company training is minimaal 1 dag. Bij meerdere trainingsdagen of dagdelen kan de training met een tussenperiode van een aantal dagen worden verzorgd.
Pakketten
- WORKSHOP
- 1 dagdeel
- Vrijstelling BTW (0%)
- Incompany workshop
- Offerte volgende dag
- Gratis hand-out
- BASIS
- 2 dagdelen
- Vrijstelling BTW (0%)
- Incompany training
- Offerte volgende dag
- Gratis hand-out en certificaat
- UITGEBREID
- 4 dagdelen
- Vrijstelling BTW (0%)
- Incompany training
- Offerte volgende dag
- Gratis hand-out en certificaat
Sitemap
Locatie Den Haag
Laan van Meerdervoort 144
2517 BE DEN HAAG
Locatie Groningen
Obergon 26
9951 HL WINSUM
Openingstijden
Ma t/m vrij: 08.00 – 18.00 uur
KvK: 27257108
Algemene voorwaarden Telefoon-Trainingen op aanvraag verkrijgbaar.